باقری: روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار دارد شهادت مستشار نظامی ایران در سوریه در طی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) چه زمانی اسامی افراد تایید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اعلام می‌شود؟ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از کدام جریان‌های سیاسی هستند؟ وزیر کشور: ۸۰ نفر از مراجعین موفق به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری شدند چه کسانی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟ ماجرای خبر درگذشت «اسماء اسد» همسر بشار اسد چیست؟ قاضی‌زاده هاشمی: دیوار میان مردم و دولت را بر میدارم + فیلم مهرداد بذرپاش: وقت کم است | اقدامات شهید رئیسی را ادامه می‌دهم + فیلم محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکرد آخوندی: من نگران ایرانم + فیلم قالیباف: اگر معتقد نبودم مشکلات قابل حل هستند هرگز وارد عرصۀ رقابت نمی‌شدم + فیلم وزیر خارجه اسبق بوسنی و هرزگوین در منزل شهید امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت نام ۲۲ نفر قطعی شده است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد
سرخط خبرها

صدور گذرنامه در خراسان رضوی برای کسانی که مشکلات شناسنامه‌ای دارند، تسهیل می‌شود+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۸۸۰۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
صدور گذرنامه در خراسان رضوی برای کسانی که مشکلات شناسنامه‌ای دارند، تسهیل می‌شود+ فیلم
مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی از ارائه تسهیلات ثبت احوال به زائران اربعین در محل اداره گذرنامه استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلام‌حسین قنبری، امروز ۲۱مردادماه در محل استقرار میز خدمات ثبت احوال به زائران اربعین که در اداره کل گذرنامه خراسان رضوی آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: با توجه به تجربه‌های اخیر و سیل مراجعات فراوانی که زائران اباعبدالله الحسین(ع) داشتند، امکان پاسخ‌گویی برای ما در این فاصله زمانی وجود نداشت. بسیاری از افراد نیاز به تعویض شناسنامه داشتند که این اقدام در این فاصله امکان‌پذیر نبود، بنابراین با درخواست‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، امکان استقرار ثبت احوال در مجاورت اداره گذرنامه فراهم شده است.

وی ادامه داد: باتلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در این خصوص صورت گرفت و با مجوز سازمان ثبت احوال کشور، در مجاورت اداره گذرنامه مستقر شدیم تا تمام خدماتی که با فرایند صدور گذرنامه مرتبط است، مدیریت کنیم. امکان حضور در مراسم اربعین برای همه افراد مهیاست. با مکاتباتی که با ادارات در سطح استان داشتیم باید تسریع در امور گذرنامه افراد درصدر کار‌های ما قرار بگیرد تا فرایند‌های مرتبط با صدور گذرنامه برای هر فردی با هر مشکل شناسنامه‌ای تسهیل شود.

قنبری درخصوص خدماتی که در محل استقرار میز جهادی سازمان ثبت احوال، صورت می‌گیرد، تصریح کرد: برای افرادی که به هر دلیلی اشکالاتی در شناسنامه خود داشتند، در همین مکان با صدور برخی مجوز‌هایی که از سازمان ثبت احوال کشور صادر شده بود، با صدور گواهی فرایند صدور گذرنامه‌شان را تسهیل می‌کنیم تا در فرصتی مناسب برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: افراد زیر ۱۵سال نیازی به عکس‌دارکردن شناسنامه ندارند و صرفا داشتن شناسنامه برای صدور گذرنامه کافی است. کسانی که ۱۵سال و بالای ۱۵سال هستند و تاکنون شناسنامه‌هایشان عکس‌دار نشده است نیز می‌توانند با اخذ درخواست تعویض شناسنامه خود و ارائه رسید آن به همکاران ما در این محل فرایند‌های صدور گذرنامه خود را پیش ببرند.

قنبری در رابطه با بیشترین مشکلاتی که در خصوص شناسنامه‌ها رصد شده است، تصریح کرد: ممکن است مشکلاتی در عکس شناسنامه افراد وجود داشته باشد، خوردگی و هرگونه خدشه در شناسنامه افراد نیز از جمله مشکلات عمده‌ای است که در این خصوص وجود دارد. در خصوص شناسنامه‌های مفقودی، افراد همچنین می‌توانند با ارائه رسید اعلام مفقودی که از دفاتر پیشخوان دریافت کرده‌اند، نسبت به دریافت گواهی و انجام فرایند صدور گذرنامه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه، شامل افرادی هستند که از اساس شناسنامه نداشته و در جایی نیز ثبت نشده است، اظهار کرد: این افراد باید در ابتدا باید نسبت به تشکیل پرونده به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند. در صورت اثبات ایرانی بودن این افراد در شورای تامین، شناسنامه این افراد صادر خواهد شد. این پروسه ممکن است زمان‌بر باشد و امکان شناسنامه‌دار شدن این افراد برای مراسم اربعین امکان‌پذیر نخواهد بود.

گلایه برخی شهروندان از ازدحام جمعیت اداره گذرنامه

در ادامه و با حضور در سالن اصلی صدور گذرنامه و رفع نقص مدارک با برخی شهروندان گفت و گو کردیم تا از آخرین وضعیت ارائه خدمات آگاه شویم.

یکی از شهروندانی که تجربه سفر در اربعین‌های سال گذشته را داشت گفت: اکنون ۲ هفته است که در رفت و آمد هستم تا مشکل گذرنامه خود را برطرف کنم. اما هربار که مراجعه کردم، باز به هفته بعد ارجاع داده شده ام و زمانی که جویای مشکل می‌شوم، اعلام می‌شود که مشکل سخت افزاری و نبود برچسب الصاقی روی صفحه اصلی گذرنامه، علت این تاخیر است.

شهروند دیگری افزود: امروز از ساعت ۵ بامداد به این اداره مراجعه کرده ام و متاسفانه به علت ازدحام جمعیت و کمبود میز‌های خدمات گذرنامه، تاکنون نوبتم نشده است. سال گذشته که برای برای همین منظور مراجعه کردم بلافاصله مُهر سفر در گذرنامه ام درج شد؛ ولی امسال و با این وضعیت نگران هستم از کاروان اعزامی خود جا بمانم.

یکی دیگر از حاضران داخل سالن نیز پیشنهاد داد: با توجه به بعد مسافت و ترافیک شهری، از مسئولان صدور گذرنامه و رفع نقص مدارک می خواهیم شعباتی را در سراسر شهر دایر کنند تا با توجه به زمان باقیمانده تا آغاز سفر اربعین، تمامی متقاضیان و علاقمندان بتوانند از فرصت پیش آمده بهره مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->